Naposledy aktualizováno: 19.5.2018
Produkční a promotérská společnost Fource zprostředkovala pražským příznivcům alternativní hudby další nezapomenutelný koncertní zážitek. V žižkovském Paláci Akropolis vystoupil v sobotu 12. května 2018 britský zpěvák a alternative rhythm’n’bluesový producent SOHN. Jako support se představil mladičký Goss, jednočlenná electronic úderka z Dánska.
SOHN with Goss |
|
Místo: Palác Akropololis, Praha 3, Kubelíkova 27 | |
Datum a čas: Sobota 12.05.2018 20:00 (door 19:00) | |
Vstupenky: 490 Kč |
Christopher Michael Taylor, bývalý člen projektu Trouble Over Tokyo, vystupující od srpna 2010 pod značkou SOHN, se v Praze představil se zpožděním půl roku. Na doporučení lékařů musel přerušit loňskou podzimní část turné, na němž propagoval svoje druhé album Rennen (2017) vydané u slavného labelu 4AD. Na letošních koncertech vystupuje za doprovodu vídeňských muzikantů, klávesisty Albina Janoska a bubeníka Floriana Tiefenbachera.
Úvod zajistila vydařená jarní singlová novinka Hue. V průběhu takřka devadesátiminutového koncertu zazněla většina materiálu z aktuálního CD a také jeho předchůdce Tremors (2014, 4AD).
Přibližně ve druhé polovině vystoupení SOHN uvedl zbrusu novou klavírní baladu věnovanou dceři. Na ní navázala další singlová skladba Nil, odzpívaná vestoje u mikrofonu, s kytarou přehozenou přes rameno a zakončená hlučnou kytarovou stěnou.
Christopherovými nespornými klady jsou skvělý hlas a schopnost napsat chytlavé melodické motivy. Díky těmto přednostem úspěšně překonal několik momentů, v nichž hudba tak trochu přešlapovalo na místě.
Fanoušci si někdy museli nějakou dobu počkat, dokud se neobjevil nějaký vzrušující taneční motiv, který vždy předznamenaly nekompromisní údery bicích a hlasitý nástup syntezátorového sóla, hraného oběma klávesisty ve stoje. Natěšené publikum přijalo Taylorovu hlasovou exhibici neskutečně bouřlivě. Aplaudovalo na konci každé skladby.
Magické okamžiky se poprvé objevily již v průběhu něžné Rennen, zpívané jako virtuální duet. V té chvíli se jakoby SOHN ztratil v čase. Poodstoupil od kláves, pravou paží pohyboval nad hlavou směrem vzhůru a výraznými gesty rukou podtrhnul svůj dokonalý vokální projev.
Zažít vystoupení interpreta s nahrávací smlouvou u jedné z nejslavnějších alternativních značek, jakou stále 4AD jsou, rozhodně stálo za úvahu. Současná generace tvůrců je samozřejmě zcela jiná, než byli ti, kteří v polovině osmdesátých let minulého století spolupracovali se zakladatelem labelu Ivo Watt-Russellem. Zřetelný hudební talent a tvůrčí nadání, podpořené mimořádnou osobitostí, dnešním členům stáda rozhodně nechybí.
Plachý předskokan Goss
Nenápadný a nesmělý předskokan Goss se na potemnělém pódiu objevil s basebalovou kšiltovkou na hlavě, roztrženým tričkem v podpaždí a v kalhotách, ustřižených nakřivo cca deset centimetrů nad kotníky.
Svoji roli splnil se ctí. Představil výběr písniček z jeho debutového EP Healthcare (2017). Zpola zaplněné auditorium odměnilo jeho sólový half-playbackový set solidním potleskem.
Mladičký Dán zanechal dobrý dojem mj. i výborně zazpívanou rhythm’n’bluesovou baladou Ijotwiyda a zvláštní, osobitou choreografií – vedle divokých pohybů rukama se postupně sesouval do podřepu a zase vstával. Navíc, zajímavě využil světelného nasvícení kraje pódia sadou osmi menších bodových reflektorů, s kužely namířenými od země ke stropu.
Ukázky:
Hue [live rehearsal]
– https://youtu.be/94MzUzaevoU
Nil
– https://youtu.be/vGPVze9ZApI
The Wheel (2014, Live on KEXP)
– https://youtu.be/nnWQZ-0jeQU
Conrad (Live at The Current)
– https://youtu.be/fiJ0l_FBTEo
Proof (Live 2017)
– https://youtu.be/2skzzxhZsvY
Rennen (studio version)
– https://youtu.be/oGYEDquZv5I