Miles Davis & Gil Evans: The Complete Columbia Studio Recordings (1996, Columbia Records)

Naposledy aktualizováno: 5.2.2022

Miles Davis, Gil Evans: The Complete Columbia Studio Recordings (1996, Columbia Records)
Miles Davis, Gil Evans: The Complete Columbia Studio Recordings (1996, Columbia Records)

Každý, kdo se alespoň trochu zajímá o jazz, jistě už zná nahrávky, které vznikly díky spolupráci trumpetisty Milese Davise a aranžéra Gila Evanse na přelomu padesátých a šedesátých let. Kritici označili LP desky Miles Ahead, Porgy & BessSketches Of Spain za jedny z nejlepších žánrových počinů. Obzvláště fanouškům acid jazzu a trip hopu, kteří touží lépe pochopit genezi této hudby, doporučujeme, aby jejich poslechem strávili nějaký čas.

Miles s Gilem měli na co navazovat
První verze obalu alba Miles Davis plus 19-Orchestra Under The Direction Of Gil Evans: Miles Ahead (1957, Columbia Records)
První verze obalu alba Miles Davis plus 19-Orchestra Under The Direction Of Gil Evans: Miles Ahead (1957, Columbia Records)

Uvedení boxsetu Miles Davis & Gil Evans: The Complete Columbia Studio Recordings (1996, Columbia Records) pozdržely četné komplikace.

Obsahuje kompletní nahrávky všech tří společných alb tandemu Davis a Evans pro Columbii – Miles Ahead (1957), Porgy & Bess (1959) a Sketches Of Spain (1960), většinu méně úspěšného alba Quiet Nights (1963) a mnoho alternativního, dosud nevydaného a raritního materiálu.

V první polovině páté dekády dvacátého století se Miles Davis postupně propadal do těžké heroinové závislosti. V roce 1956 skončila jeho nahrávací smlouva s vydavatelstvím Prestige Records. Své závazky nakonec vyrovnal čtyřmi LP deskami s kvintetem (Workin‘, Relaxin‘, Cookin‘Steamin‘) a zdálo se, že se úspěšně vymanil z „rajtování“ na heroinové kobyle. Později přiznal, že po měsících marného abstinování na začátku roku 1954 jen přešel na kokain.

Nový nahrávací kontrakt podepsal již v létě 1955 se značkou Columbia Records, kterou vedl George Avakian. Mezi majitelem Prestige Bobem Weinstockem a Avakianem došlo po dlouhém vyjednávání k dohodě a finančnímu vyrovnání. Její součástí byla podmínka, že Davis musí nejprve splnit svoje povinnosti k Prestige a Columbia pozdrží vydání nového materiálu, který s trumpetistou mezitím nahrála.

Krátce po Milesově vyvázání se od Prestige mu Avakian navrhl projekt založený na rozšířeném konceptu hudby, který spolu s Gilem Evansem poprvé představili s jejich revolučním nonetem The Birth Of Cool v roce 1949. Tehdy definovali cool jazz.

Mezi oběma hudebníky vždy fungovala zvláštní chemie. „Ze všech lidí, které jsem znal, byl Gil Evans skutečně jedinej, kdo dokázal zachytit to, o co mi hudebně šlo. Jako třeba, když si mě přišel poslechnout, tak se u mě uvelebil a povídá: ‘Milesi, ty máš na trubku takovej hezkej, otevřenej tón. Proč ho nepoužíváš častěji?’ A pak zase odešel, prostě zmizel, a já tam stál a přemýšlel jsem o tom, co mi řekl,“ vysvětlil Miles ve své autobiografii.

Bopový trumpetista v kulisách evropské klasické hudební formy

Smluvní vztah s Columbií pro Milese znamenal nejenom významné finanční přilepšení, ale také příležitost k další muzikantské proměně: „V roce 1955 pro mě Columbia představovala bránu, kterou může moje hudba projít, aby zasáhla více posluchačů, a jakmile se ta brána otevřela, já jí prošel a už nikdy jsem se neohlížel zpět. Chtěl jsem akorát foukat do trubky, vytvářet hudbu a umění a sdělovat hudbou, vše, co jsem cítil.“

Výsledná syntéza evropské klasické formy a americké jazzové improvizace, kterou pro svého přítele Gil nachystal, byla tak propracovaná, že se spojení odlišných tradic zdálo být přirozené a snad i samozřejmé.

Druhá verze obalu alba Miles Davis plus 19-Orchestra Under The Direction Of Gil Evans: Miles Ahead (1957, Columbia Records)
Druhá verze obalu alba Miles Davis plus 19-Orchestra Under The Direction Of Gil Evans: Miles Ahead (1957, Columbia Records)

Možná to byl důvod, proč se Davisova stroze, epicky a lyricky znějící sólová trubka ocitla obklopena Evansovými vycizelovanými orchestrálními barevnými kulisami. Tvořily je nejenom tradiční jazzové nástroje, ale také lesní rohy s fagotem, tubou či flétnami a klarinety.

Díky tomu došlo ke zcela převratným změnám v oblasti  přístupu k jazzových formám, a přestože byly v dalších letech často napodobovány, zůstávají ojedinělým a osobitým uměleckým počinem. Davisova hra je na celém díle téměř bezchybná a určuje prostor, kde se vášeň a strohost setkávají v dokonalém objetí.

Navzdory své serióznosti to však není „obtížná“ muzika. Těžko. Hudba na LP desce Miles Ahead sice neswinguje (což je výtka, kterou její odpůrci vyslovují ještě dnes) a nedá se na ni tančit, ale již při prvním vydání v roce 1957 byla uvítána všeobecným ohlasem (což je další bod proti jejím kritikům) a od té doby nepřestává bavit generaci za generací hudebních fanoušků.

Porgy & Bess a Sketches of Spain jsou téměř rovnocenné a taktéž skvělé
Miles Davis & Gil Evans Orchestra: Porgy And Bess (1959, Columbia Records)
Miles Davis & Gil Evans Orchestra: Porgy And Bess (1959, Columbia Records)

Další dvě alba, Porgy & BessSketches Of Spain, jsou se svým předchůdcem téměř rovnocenná a taktéž skvělá. Ačkoli došlo k drobným obměnám oproti přístupu zavedenému na Miles Ahead, základní schéma Davisových improvizací – zaplňujících mezery mezi Evansovými strukturovanými aranžemi – zůstalo zachováno.

Miles Davis & Gil Evans Orchestra: Sketches of Spain (1960, Columbia Records)
Miles Davis & Gil Evans Orchestra: Sketches of Spain (1960, Columbia Records)

Miles s Gilem se na prvním z nich chopili témat z „lidové opery,“ kterou napsal George Gershwin a vytvořili své vlastní, originální variace.

Španělské skicy se oprávněně staly fenoménem. Ať již využitím stupnicových běhů – módů – namísto akordů, tak zcela revolučním, a do té doby prakticky neslyšeným, využitím křídlovky coby sólového nástroje.

Tvůrci připravili úchvatné provedení AdagiaConcierto De Aranjuez od španělského skladatele Joaquina Rodriga, Will O‘ The Wisp z baletu El Amor Brujo španělského skladatele Manuela de Falla. K nim přidali tři fantazie, při jejichž komponování čerpali z peruánské indiánské hudby (The Pan Piper) a španělského hudebního odkazu (andaluzský náboženský pochod Saeta, flamenco v Solea).

Gil byl typ někoho, kdo stráví dva týdny psaním osmi taktů naprosto dokonalé hudby. Pořád dokola to omílal a omílal a omílal. Pak se k tomu vracel znovu a znovu a znovu. Mnohokrát jsem musel stát nad ním a prostě mu to sebrat, protože se tak dlouho rozhodoval, jestli tam má nějakou hudbu dát, nebo z ní něco vyndat. Byl to perfekcionista,“ vysvětlil Miles spoluautorovi svých memoárů Quincymu Troupemu.

Tiché noci a bonusový materiál

Quiet Nights bylo posledním ze studiových nahrávek Evanse a Davise, a přestože nebylo nikdy úplně dokončeno (oba muži se od něj distancovali), i na něm jsou momenty s mimořádným tvůrčím přínosem a vznešenou krásou.

Miles Davis & Gil Evans Orchestra: Quiet Nights (1963, Columbia Records)
Miles Davis & Gil Evans Orchestra: Quiet Nights (1963, Columbia Records)

Zbývající nahrávky zařazené na box set sice neodhalují žádné neobjevené skvosty, ale celková kvalita je tak trvale vysoké úrovně, že dlouholetí Milesovi fanoušci budou pravděpodobně chtít bonusy i tak slyšet v dosud nejatraktivnější podobě (mj. konečně dostupný skutečný stereo mix Miles Ahead).

Pro jazzové nováčky se může stát Miles Davis & Gil Evans: The Complete Columbia Studio Recordings (1996, Columbia Records) stěžejním kamenem do základů jejich sbírky americké hudby 20. století.

Alespoň jedna výtka, která by Vás ale neměla odradit od poslechu.

Zpracování obalu kompletu je skutečně příšerné. Krabice je konstruována tak, že je téměř nemožné přečíst přiložené velmi podrobné a přínosné poznámky. A co hůř, vypadá to, že se box rychle rozpadne. Alternativní možností může být pořízení jednotlivých titulů s tím, že oželíte bonusový materiál.

Ukázky:

The Maids of Cadiz
https://youtu.be/f3C3FvsiMfw
Blues For Pablo
https://youtu.be/UGyFmzcBEP0
Oh Bess, Oh Where’s My Bess?
https://youtu.be/LkxFeu6L4fc
My Man’s Gone Now
https://youtu.be/4MUaf0pNNJ4
Solea
https://youtu.be/1MmIOOPjtQU
Concierto de Aranjuez: Adagio
https://youtu.be/2cscpJisU6k

Miles Davis & Gil Evans: The Complete Columbia Studio Recordings

Label: Columbia – CXK 67397, Columbia – 67397, Legacy – CXK 67397
Series: Miles Davis Complete Recording Series – 2
Format: 6 x CD, Compilation, Remastered Box Set
Country: US
Released: Sep 3, 1996
Genre: Jazz
Style: Big Band, Contemporary Jazz, Cool Jazz, Post Bop

Tracklist

Miles Ahead – Miles Davis + 19, Gil Evans Orchestra

1-1 Springsville (3:27)
(Written-By – J. Carisi)
1-2 The Maids Of Cadiz (3:59)
(Arranged By – G. Evans, Written-By – L. Delibes)
1-3 The Duke (3:28)
(Written-By – D. Brubeck)
1-4 My Ship (4:28)
(Written-By – I. Gershwin, K. Weill)
1-5 Miles Ahead (3:29)
(Written-By – G. Evans, M. Davis)
1-6 Blues For Pablo (5:19)
(Written-By – G. Evans)
1-7 New Rhumba (4:35)
(Written-By – A. Jamal)
1-8 The Meaning Of The Blues (2:50)
(Written-By – R. Troup, L. Worth)
1-9 Lament (2:16)
(Written-By – J.J. Johnson)
1-10 I Don’t Wanna Be Kissed (By Anyone But You) (3:07)
(Written-By – H. Spina, J. Elliott)
1-11 Springsville (Remake Take 7) (3:16)
(Written-By – J. Carisi)
1-12 The Maids Of Cadiz (Take 1) (3:57)
(Arranged By – G. Evans, Written-By – L. Delibes)
1-13 The Duke (Take 11) (3:32)
(Written-By – D. Brubeck)
1-14 My Ship (Take 1) (4:23)
(Written-By – I. Gershwin, K. Weill)
1-15 Miles Ahead (Take 4) (3:32)
(Written-By – G. Evans, M. Davis)
1-16 Blues For Pablo (Take 1) (5:27)
(Written-By – G. Evans)
1-17 New Rhumba (Take 5) (4:45)
(Written-By – A. Jamal)
1-18 The Meaning Of The Blues (Rehearsal Take) (2:49)
(Written-By – B. Troup, L. Worth)
1-19 Lament (Rehearsal Take) (2:20)
(Written-By – J.J. Johnson)
1-20 I Don’t Wanna Be Kissed (By Anyone But You) (Take 8) (3:11)
(Written-By – H. Spina, J. Elliott)
1-21 Pause Track (0:06)

Porgy And Bess – Miles Davis, Gil Evans Orchestra

2-1 Buzzard Song (4:07)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
2-2 Bess, You Is My Woman Now (5:10)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
2-3 Gone (3:37)
(Written-By – G. Evans)
2-4 Gone, Gone, Gone (2:03)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
2-5 Summertime (3:17)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
2-6 Oh Bess, Oh Where’s My Bess (4:28)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
2-7 Prayer (Oh Doctor Jesus) (4:39)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
2-8 Fishermen, Strawberry And Devil Crab (4:06)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
2-9 My Man’s Gone Now (6:14)
Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
2-10 It Ain’t Necessarily So (4:23)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
2-11 Here Come De Honey Man (1:18)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
2-12 I Loves You, Porgy (3:39)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
2-13 There’s A Boat That’s Leaving Soon For New York (3:23)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
2-14 Gone (Take 3) (3:37)
(Written-By – G. Evans)
2-15 Summertime (Take 2)(3:16)
Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
2-16 Prayer (Oh Doctor Jesus) (Take 2) (4:14)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
2-17 I Loves You, Porgy (Take 1, Second Version) (4:14)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
2-18 There’s A Boat That’s Leaving Soon For New York (Take 2) (3:39)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
2-19 Oh Bess, Oh Where’s My Bess (Take 5) (4:21)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
2-20 Gone (Take 4) (3:40)
(Written-By – G. Evans)
2-21 Pause Track (0:06)

Sketches Of Spain – Miles Davis, Gil Evans Orchestra

3-1 Concierto De Aranjuez (Adagio) (16:19)
(Written-By – J. Rodrigo)
3-2 Will O‘ The Wisp (3:47)
(Written-By – M. de Falla)
3-3 The Pan Piper (3:52)
(Written-By – G. Evans)
3-4 Saeta (5:06)
(Written-By – G. Evans)
3-5 Solea (12:15)
(Written-By – G. Evans)
3-6 Song Of Our Country (Issued Take) (3:23)
(Written-By – G. Evans)
3-7 Saeta (Full Version Of Master) (6:01)
(Written-By – G. Evans)
3-8 The Pan Piper (Take 1) (3:11)
(Written-By – G. Evans)
3-9 Concierto De Aranjuez (Adagio) (Part One, Alternative Take) (12:04)
(Written-By – J. Rodrigo)
3-10 Concierto De Aranjuez (Adagio) (Part Two, Alternative Take) (3:32)
(Written-By – J. Rodrigo)
3-11 Song Of Our Country (Take 14) (3:10)
(Written-By – G. Evans)
3-12 Pause Track (0:06)

Quiet Nights – Miles Davis, Gil Evans Orchestra

4-1 Song No. 2 (1:36)
(Written-By – G. Evans, M. Davis)
4-2 Once Upon A Summertime (3:24)
(Written-By – E. Barclay, E. Marnay, J. Mercer, M. Legrand)
4-3 Aos Pes Da Cruz (4:15)
(Written-By – P. Concalves, M. Pinto)
4-4 Song No. 1 (4:33)
(Written-By – G. Evans, M. Davis)
4-5 Wait Till You See Her (4:03)
(Written-By – R. Rodgers-L. Hart)
4-6 Corcovado (2:42)
(Written-By – A.C. Jobim)
4-7 Blue Xmas (2:40)
(Written-By – B. Dorough)
4-8 Nothing Like You (1:58)
(Written-By – B. Dorough, F. Landesman)
4-9 Devil May Care (3:27)
(Written-By – B. Dorough, T.P. Kirk)
4-10 The Time Of The Barracudas (12:45)
(Written-By – G. Evans, M. Davis)
4-11 Falling Water (Take 4) (3:43)
(Written-By – G. Evans)
4-12 Falling Water (Take 6) (4:22)
(Written-By – G. Evans)
4-13 Falling Water (Take 8) (4:15)
(Written-By – G. Evans)
4-14 Falling Water (Take 9) (4:18)
(Written-By – G. Evans)
4-15 Springsville (Take 5) (3:32)
(Written-By – J. Carisi)
4-16 The Maids Of Cadiz (Take 11) (4:06)
(Arranged By – G. Evans, Written-By – L. Delibes)
4-17 The Maids Of Cadiz (Take 11, Insert 1) (2:36)
(Arranged By – G. Evans, Written-By – L. Delibes)
4-18 Lament (Medley: Take 2) (2:35)
(Written-By – J.J. Johnson)
4-19 The Duke (Take 1) (3:27)
(Written-By – D. Brubeck)
4-20 I Don’t Wanna Be Kissed (By Anyone But You) (53225 Issued Version) (3:07)
(Written-By – H. Spina, J. Elliott)

Miles Ahead – Miles Davis + 19, Gil Evans Orchestra

5-1 Springsville (Rehearsal Sequence) (6:58)
(Written-By – J. Carisi)
5-2 Springsville (Rehearsal With Piano) (2:30)
(Written-By – J. Carisi)
5-3 The Maids Of Cadiz (Take 9) (0:32)
(Arranged By – G. Evans, Written-By – L. Delibes)
5-4 The Maids Of Cadiz (Take 10) (4:11)
(Arranged By – G. Evans, Written-By – L. Delibes)
5-5 The Maids Of Cadiz (Rehearsal Sequence) (1:26)
(Arranged By – G. Evans, Written-By – L. Delibes)
5-6 Count Off For The Duke (Take 3) (0:35)
5-7 The Duke (Take 8) (3:31)
(Written-By – D. Brubeck)
5-8 The Duke (Piano Take 3) (1:52)
(Written-By – D. Brubeck)
5-9 My Ship (Take 6) (4:36)
(Written-By – I. Gershwin, K. Weill)
5-10 Miles Ahead (Rehearsal Sequence) (1:47)
(Written-By – G. Evans, M. Davis)
5-11 Miles Ahead (Take 12) (3:30)
(Written-By – G. Evans, M. Davis)
5-12 Miles Ahead (Take 15) (3:31)
(Written-By – G. Evans, M. Davis)
5-13 Studio Discussion (0:31)
5-14 My Ship (Take 7) (4:39)
(Written-By – I. Gershwin, K. Weill)
5-15 Miles Ahead (Piano Insert-Mono) (3:06)
(Written-By – G. Evans, M. Davis)
5-16 Blues For Pablo (Rehearsal Sequence) (5:53)
(Written-By – G. Evans)
5-17 New Rhumba (Take 2) (4:38)
(Written-By – A. Jamal)
5-18 Lament (Take 1) (2:21)
(Written-By – J.J. Johnson)
5-19 I Don’t Wanna Be Kissed (By Anyone But You) (Rehearsal) (2:10)
(Written-By – H. Spina, J. Elliott)
5-20 I Don’t Wanna Be Kissed (By Anyone But You) (Take 5) (2:57)
(Written-By – H. Spina, J. Elliott)
5-21 Studio Discussion (0:33)
5-22 I Don’t Wanna Be Kissed (By Anyone But You) (Piano Take 4) (2:58)
(Written-By – H. Spina, J. Elliott)
5-23 Pause Track (0:06)

Alternate & Rehearsal Tapes – Miles Davis & Gil Evans

6-1 Studio Discussion (0:19)
6-2 Springsville (Take 8 Without Overdubs) (3:35)
(Written-By – J. Carisi)
6-3 Studio Discussion (0:07)
6-4 Miles Ahead (Take 11 Without Overdubs) (3:33)
(Written-By – G. Evans, M. Davis)
6-5 I Don’t Wanna Be Kissed (By Anyone But You) (Take 3 Without Overdubs) (2:59)
(Written-By – H. Spina, J. Elliott)
6-6 Springsville (Overdub Take 1) (2:08)
(Written-By – J. Carisi)
6-7 Springsville (Overdubbed Solos 4-5) (2:20)
(Written-By – J. Carisi)
6-8 Springsville (Overdubbed Solos 6-9) (2:32)
(Written-By – J. Carisi)
6-9 Springsville (Issued Overdubbed Solo) (0:27)
(Written-By – J. Carisi)
6-10 Miles Ahead (Issued Overdubbed Solo) (1:54)
(Written-By – G. Evans, M. Davis)
6-11 Miles Ahead (Overdubbed Solo) (1:35)
(Written-By – G. Evans, M. Davis)
6-12 I Don’t Wanna Be Kissed (By Anyone But You) (Overdubbed Solo 1) (1:04)
(Written-By – H. Spina, J. Elliott)
6-13 I Don’t Wanna Be Kissed (By Anyone But You) (Overdubbed Solo 2) (1:26)
(Written-By – H. Spina, J. Elliott)
6-14 I Don’t Wanna Be Kissed (By Anyone But You) (Overdubbed Solo 4) (2:04)
(Written-By – H. Spina, J. Elliott)
6-15 I Don’t Wanna Be Kissed (By Anyone But You) (Overdubbed Solo 8) (3:05)
(Written-By – H. Spina, J. Elliott)
6-16 I Don’t Wanna Be Kissed (By Anyone But You) (Overdubbed Solo 19 & 19c) (2:57)
(Written-By – H. Spina, J. Elliott)
6-17 Miles Ahead (Mono Master) (3:29)
(Written-By – G. Evans, M. Davis)
6-18 Gone (Rehearsal Sequence) (2:54)
(Written-By – G. Evans)
6-19 Gone, Gone, Gone (Rehearsal Sequence) (2:57)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
6-20 Studio Discussion (0:53)
6-21 Bess, You Is My Woman Now (Rehearsal Take) (4:58)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
6-22 It Ain’t Necessarily So (Take 1) (3:22)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
6-23 Oh Bess, Oh Where’s My Bess (Take 3) (3:53)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
6-24 I Loves You, Porgy (Rehearsal Sequence) (2:19)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
6-25 There’s A Boat That’s Leaving Soon For New York (Remake) (2:24)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
6-26 My Man’s Gone Now (Remake Take) (6:13)
(Written-By – D. Heyward, G. Gershwin, I. Gershwin)
6-27 Song Of Our Country (Take 9) (2:59)
(Written-By – G. Evans)
6-28 Concierto De Aranjuez (Adagio) (Rehearsal) (7:21)
(Written-By – J. Rodrigo)
6-29 Concierto De Aranjuez (Adagio) (Alternate Ending) (1:23)
(Written-By – J. Rodrigo)
6-30 Pause Track (0:06)

Credits

Art Direction – Arnold Levine, Chika Azuma
Consultant [Booklet] – Charlie Lourie
Coordinator [Miles Davis Series] – Kevin Gore, Steve Berkowitz
Edited By [Restoration And Editing 1957-1960 Sessions] – Mark Wilder, Phil Schaap
Engineer [Additional 1957-1960 Sessions] – Tom „Curly“ Ruff
Engineer [Remixing, Editing, Remastering 1962-1968 Sessions] – Mark Wilder
Executive-Producer – Michael Cuscuna
Mastered By [Master Preparation 1957-1960 Sessions] – Mark Wilder
Photography By [Front Cover, Inside Cover] – Don Hunstein
Producer [Original] – Cal Lampley, George Avakian, Irving Townsend, John Hammond, Teo Macero
Reissue Producer [1957-1960 Sessions] – Phil Schaap
Reissue Producer [1962-1968 Sessions] – Bob Belden
Remastered By [Remastering 1957-1960 Sessions] – Phil Schaap

℗ & © 1996 Sony Music Entertainment Inc.

Disc One, #1-10 originally issued on MILES AHEAD
Disc Two, #1-13 originally issued on PORGY AND BESS
Disc Three, #1-5 originally issued on SKETCHES OF SPAIN
Disc Three, #6 originally issued on DIRECTIONS
Disc Four, #1-6 originally issued on QUIET NIGHTS
Disc Four, #7 originally issued on JINGLE BELL JAZZ
Disc Four, #8 originally issued on SORCERER
Disc Four, #9 originally issued on THE GIANTS OF JAZZ
Disc Four, #20 originally issued on MILES AHEAD (CD-53225)

Be sociable and share

Autor

mingus

Nalezli jste v článku chybu? Nebo máte zajímavou informaci, která v článku chybí? Napište mi přes kontaktní formulář. Děkuji.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..