Anna von Hausswolff – Praha, Palác Akropolis, 4. března 2016

Naposledy aktualizováno: 24.12.2016

Anna-von-Hausswolff v pražské Akropoli 4. března 2016

Pražský Palác Akropolis byl teprve třetí zastávkou letošního turné osobité švédské zpěvačky a hráčky na varhany Anny von Hausswolff, na kterém propagovala svoji studiovou novinku The Miraculous (2015, Pomperipossa Records – PRCD001).

Na Akropol netradičně do židlí usazení fanoušci se dočkali celkem dvanácti skladeb, z toho sedmi z Anniny loňské listopadové novinky,

Anna von Hausswolff (SWE)
Praha, Palác Akropolis, 4.3.2016 19:30
Vstupné: 506,- Kč (TicketPro)
Kytarista Joel Fabiansson, Praha, Palác Akropolis, 4.3.2016

Koncert měl poněkud zvláštní dramaturgii. Po cca dvaceti minutovém čekání se na neosvíceném pódiu objevil kytarista Joel Fabiansson a bez jediného slova odehrál několika minutový ambientně hlukový kytarový part.

Jak se Joel objevil, tak i odešel. Za svůj výkon byl odměněn uctivým potleskem ze čtvrtiny zaplněné Akropole. Fanoušci se poté další půlhodinu usazovali na svá místa, věnovali se štěbetání, psaní textovek a nijak se nevzrušovali, že znovu čekají.

Po půl deváté se zhasnulo i v hledišti a na neosvětlené pódium nastoupil kvartet ve složení – Filip Leyman – synths, Karl Vento – guitar, Joel Fabiansson – guitar a Ulrik Ording – drums. Rozehráli úvodní Drone. Po deseti minutách se zpoza kláves, přes které byla přehozena jakási tmavá látka, doslova vynořila frontmanka Anna von Hausswolff a skladba gradovala organovou extází, doplněnou vysoce posazeným sopránovým vokálním partem.

Podobný hudební vzorec se opakoval i v dalších skladbách s tím, že kapela místy ulétávala až kamsi do industriálních a noise poloh, v nichž se vybíjel především bubeník Ulrik Ording. Přejížděl kovovými štětkami po obvodu činelů  a vytvářel tak zvuk podobný kotoučové brusce.

Kapela byla po celý koncert nasvícena pouze ze zadní části pódia a návštěvníci pražské Akropole byli svědky jakési magické setmělé hudební mše, s dominujícím pastorálním zvukem hammondek, což byl tak trochu rozpor s tvrzením v propagačním materiálu ke koncertu.

V něm byly zmínky o uhrančivosti gotických písní, navazování na písničkářský odkaz Kate Bush a čerpání z kouzla severské přírody. Pěvecký a instrumentální výkon Anny von Hausswolff vyvolával spíše vzpomínky na Nico a mrazivý doprovod jejího harmonia.

Za vrchol koncertu bylo možné považovat toho večera hranou předposlední skladbu Stranger z novinkového alba. Anna při ní opustila své místo za hammondkami.

Po úvodní sloce, odzpívané na kraji pódia, seskočila droboučká dlouhovlasá Švédka do auditoria a zbytek skladby zpívala a tančila mezi diváky. Při zpěvu závěrečné sloky si stoupla na editorem uvolněnou stoličku v první řadě na levém kraji. Nádherný zážitek.

Anna rozvášněné publikum dorazila divokou varhanní exhibicí při Come Wander With Me/Deliverence a poté zklidnila přídavkem v podobě Bowieho Warszawa.

Set list:

1. Drone
2. Discovery
3. The Hope Only of Empty Men
4. Pomperipossa
5. Sova
6. Deathbed
7. Evocation
8. En Ensam Vandrare
9. Drone
10. Stranger
11. Come Wander with Me/Deliverance

Encore:
Warszawa (David Bowie cover)

P.S.

Editor sledoval dění na pódiu ze svého tradičního místa, jak ostatně činí při každé návštěvě Akropole – opřen o levou basovou bednu.

P.P.S.

Materiál pochází z editorova archívu.

Ukázky:

Stranger – http://youtu.be/shITgBENI6w

Come Wander With Me/Deliverence – http://youtu.be/Hepsvsx6H70

Be sociable and share

Autor

mingus

Nalezli jste v článku chybu? Nebo máte zajímavou informaci, která v článku chybí? Napište mi přes kontaktní formulář. Děkuji.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..